Tuesday, December 7, 2010

-Tahniah Malaysian Football Team! -

Dejavu – the best word to describe how fortunate Malaysia was.


Piala AFF Suzuki 2010 sekali lagi menyaksikan kehebatan barisan muda Malaysia untuk sekurangnya melangkah ke pusingan timbal balik semi final minggu depan.

Kita bermula agak buruk, SANGAT buruk indeed. Tewas memalukan kepada jiran tetangga (the last team ever if we can choose on which team we want to have such a shame defeat), Indonesia...5-1, enough said. Penat? Xcukup pemain? Kurang Pengalaman? Faktor kelebihan home team? Beri apa saja alas an, terlampau pahit tuk ditelan.
Then, seri dgn Thailand.,dan kemenangan besar ke atas Laos dibantu dgn kekalahan Thailand kepada Indonesia memberi kita tiket ke separuh akhir. Next opponent? Mungkin Vietnam, Singapore atau Philipina..should be a great battle i supposed.

Walau ape yg di kata, kritikan, kutukan, kecaman mahupun pujian yg dihambur, itu lah asam garam bola sepak di Malaysia, malah di seluruh dunia. Lupakan seketika piala dunia, hilangkan seketika memori Piala Asia, let’s talk about ASEAN.

Thailand, Singapore, Indonesia dan Malaysia..boleh diibarat selaku BIG FOUR di Asia Tenggara. Kebangkitan Vietnam juga member petanda bolasepak di rantau ini makin berkembang. Kita sudah menggengam emas di Sukan Sea yg lalu, membuktikan yg kita lebih dr MAMPU.
Sekarang yg penting, aksi KONSISTEN dr pemain dan pengurusan kita. Contohi Thailand, bagaimana mereka digeruni di sini. Setiap pasukan mencemburui rekod mereka, setiap pasukan mahu mengalahakan mereka, and they’re team to BEAT.


Untuk Malaysia, kita kini di laluan yg betul, yg lurus lagi tidak menyesatkan. Teruskan program pembangunan, percaya kepada apa yg dilakukan sekarang ini. Lihat sahaja persembahan membanggakan ketika di Sukan Asia dan juga kebangkitan di recent Suzuki Cup, what can i said is kita punya masa depan yg cerah dgn adunan skuad senior dan muda ini. BENAR, kita akan melalui saat suram dgn banyak kekalahan, banyak persembahan yg kurang menghiburkan..tapi inilah yg akan mendewasakan mereka, yg akan meningkatkan keyakinan mereka lagi..


Percayalah, they have done everything they could for Malaysia, and as a FANS, please keep on supporting because that’s all they need.

Just don’t stop believing.

P/s – INDONESIA, hope to meet ya again in Final! ****

No comments:

Post a Comment