Thursday, September 13, 2012

updato, updato!!


Bismillahirrahmanirrahim..

Assalamualaikum wbt. 


macam biasela ayat cliche setiap kali nk menulis, "Lama rasanya tak singgah di sini, busy dan x berkesempatan nak berkongsi di sini" 

Well, again..here I am..to ketchup with some updates about my Life! *senyum2*

as for today, 13th September 2012, my first class of second semester at UKM Bangi had just started, it felt so weird and awkward when there were just 5 of my classmates able to make it to the course, since masing2 busy dan ada sangkot paper, dah x se-happening dulu..huuu

but hei, talking about study...I am more than Grateful to Allah the Merciful because still giving me His blessing to survive and succeed in my study..eventhough personally I think that I dont did it very well last semester, had to go and fro Arau to KL on each weekend, Alhamdulillah, my first result had just make all the effort really really worth it :D 

I couldn't Thank You alot, Allah. Thank you for everything, and this result goes for everyone who made it with me.

Well, untuk second semester ni, nothing much to expect seem its getting harder and harder..I just hope my concentration and focus are ALL in four papers. It's still early, so, I would not expect much...whoever you are, Doakan saya berjaya yea, amin! :)))



Syawal 1433H baru je berlalu dan hampir melabuhkan tirai nye dalam masa beberapa hari je lagi ni, well I am having a GOOD raya actually, everything had just perfecto for me as long as my family is beside...

tapi satu je la saya nak berkongsi tentang raya tahun ni yg menarik dan menolak perhatian saya..so, since raya tahun ni, Im vback to be a student again, at the age of 24, when that "what are u doing now anip?" question was coming from all the relatives, xkire la tua ke muda ke, sume pakat sibuk nk tauuu, all the reaction is da same when I answered " la ni tgh sambung stdy balik, berhenti keja sat"

u know what face? 

a typical Malaysian face yang bg ekspresi kat kita secara tidak langsung nya seperti ini : 

1- Dia ni tua bangka pon dok sibuk nk study lagi, gi lah keje, bantu mak bapak...


2- dia ni tiap kali aku datang raya mesti ckp tgh study...belajaq x abes ke, berapa tahun nk belajaq, buat abeh duit mak bapak jea.. 

3- x abes abes nak belaja, mesti malas nak keja la nie...

4- eh dia ni, org umo2 dia da steady dah pakai keta, nak kawen nak beli umah, dia dok sibuk belajaaaaaa jea..xde wawasan ke hape?? 

ok, might be yg no 4 tu sedikit emosional, hehe 

but YES, ALL of this faces that i can recognized when Im answering their question, tp macam biasela, saya akan cool, senyum dan hanya membiarkan mak bapak saya terangkan hal sebenar..
*SHOWING OFF PARENTS*

hahahaha, lawak pon ade, but u know, it never ever an easy task to make everyone satisfied with your own life decision..lagi2 mmg da lumrah kita ni melayu yang suke membanding dan bersaing sesama kita..Well, dats the spirit of Raya I guess :))

After All, Im having a wonderful raya...bumped with several frens yg da berkurun x jumpa, a mini coccyxians jalan raya bersama smpai ke Bahau, a few students yg datang umah utk beraya menunjukkan yang mereka masih ingat kat sayaaa..weee..soalnya hati sekarang kita letak pada yg ke-dua..saya sudah boleh bergerak bebas dan maju dgn cara sy sendiri, Alhamdulillah I finally can let go..:) 

cuma harapan saya, a bit hope for me after this is, I can stay strong and cheers eveything in my life... 

I guess, that is all for now..and for everyone, dont stop of chasing u lifelong dream, a sacrifice might have to be made, but who know, its better for us to regret now than later..and for that, u have my respect! :) 

Till then, word up! 

~Mr.C~


No comments:

Post a Comment